25 Temmuz 2008 Cuma

Röportaj: Bu Yakışıklı Romantik Prense Sende Bayılıyorsun, Değil Mi?

Şarkı sözlerin dolu dolu Emre, insanı alıp götürüyor bir yerlere...Böyle güzel sözler yazmayı nasıl başarıyorsun?

Bu işi tutkuyla yaptığım için öyle oluyor herhalde. Çok seviyorum işimi.

Yaşadığın aşklardan da etkileniyor musun bu sözleri yazarken?

Temeli yaşadıklarım tabii ki. Hali hazırda yaşadığım şeyler var.Başka bir şey düşünüp başka bir konu başlığı arayacağıma, hazır yaşadığım şeyi daha rahat anlatırım, değil mi? Son albümüm de yaşadıklarımdan yola çıkarak hazırladığım, girşi, gelişmesi ve sonucu olan bir konsept albümü.

Lisedeyken,hayalindeki meslek neydi?

Müzisyen olmaktı.

Üniversitede iktisat okudun. Neden kendi mesleğinle ilgili eğitim almadın?

"Okul okusun çocuk"diye beni iktisat bölümüne girmeye ikna ettiler Aslında iktisatı hiç sevmiyordum.Ortaokulda elime bir bağlama geçti ve o zamandan beri de müzisyen olmayı hayal ediyorum.Lisede bir grup kurdum,müzik hep hayatımdaydı ama bir şekilde üniversiteye devam etmem gerekiyordu.Konservatuara gitmek,aile içinde hem fikir olunan bir konu olamadığı için,İstanbul'da okuyayım da en azından müzik piyasasını bileyim diye İstanbul tercihleri yaptım.Fakat İzmir'i kazandım.İzmir'de girdiğimiz bir müzik yarışmasını kazandık ve kovaladığım şeyi,burada yakalama şansı elde ettim.Bana iktisatla ilgili birşey sorun şu an,size hiçbir cevap veremem.Para saymayı bile bilmem.

Yeni albüm ne zaman geliyor,Emre?Artık zamanı geldi

Manga hala stüdyodan çıkmadığı için,yeni albümün ne zaman çıkacağını tam olarak söyleyemiyorum.Tahminen 2008'in ortalarında çıkarmayı planlıyoruz.2009'a da sarkabilir çünkü önemli olan,güzel bir albüm olması.

Nasıl bir albüm olacağına dair,biraz tüyo verir misin bize?

Yine tema albümü olacak, içinde biraz efkar bulacaksınız. Ama efkar temalı albüm deyince, aklımıza da şu gelmesin;ne Anadolu rock albümü olacak, ne de bizim alışkın olduğumuz o alaturka ezgilerden göreceksiniz."Çingene efkarı"diye bir tarzı olacak diyebilirim Latin müziğine biraz daha yakın tınılar bulacaksınız. Aslında ne kadar anlatsam boş, çıkınca hep beraber tekrar konuşuruz;böyle bir şey işte.

Cover'lar olacak mı yine?

Bir tane cover olacak.Ama bu sefer cover hakkımı, Yunanca bir şarkıyla değerlendirebilirim. Bildiğimiz bir Türkçe şarkıyı tekrar seslendirmek değil de; bir Yunan besteci tarafından yapılmış bir şarkıyı Türkçe'ye adapte etmek istiyorum.

Neden bir Yunan şarkı peki?

Çünkü aklımda bir şarkı var ve bu şarkı çok güzel. Duyarım, videosunu görürüm televizyonda diye adını söylemiyorum. Eğer bu şarkı olmazsa, başka bir Türkçe cover da olur.

Şu aralar ne yapıyorsun?

Mayısa kadar turneler devam edecek.Yurt dışı konserlerim var bu aralar.Sonra da albümle uğraşacağım işte.

Daha özel sorular soralım sana Emre.Emre Aydın,sabah kalktığı andan itibaren, boş bir gününde, neler yapar?

Evden pek çıkmıyorum aslında.Yeni şarkılar deniyorum, kitap okuyorum. Hava almak için biraz dışarı çıkıyorum. Aslına bakarsanız artık biraz daha eve kapanmak durumunda kaldım. Çünkü sokağa çıktığımda, şapka bile taksam, insanlar ister istemez tanıyorlar. Gezmeyi de çok sevmediğimden benim için çok da sorun olmuyor. Böylece albümüme daha çok yoğunlaşabiliyorum.

Arkadaşlarınla buluşup bir kafeye gidip, bilardo, okey oynamaz mısın, her Türk delikanlısı gibi

Bilsem oynardım belki.Okey de bilmiyorum tavla da.Bilardoda da çok başarılı olduğum söylenemez. Basın danışmanım bana hepsini öğretmeye çalıştı ama bana hep sıkıntı basıyor, bırakıyorum.

Eurovision hakkında ne düşünüyorsun, bu sene Mor ve Ötesi bizi temsil edecek?

Umarım başarılı olurlar.Mor ve Ötesi'nin duruşuna uyuyor mu,uymuyor mu diye soruyorlar bana ama o, Mor ve Ötesi'nin vereceği bir karar. Onlara bu yarışmaya katılmak doğru geldiyse ve katılıyorlarsa, başarılar dilerim gerçekten.En azından hiçbir şey olmasa bile, ki başarılı olacaklarına inanıyorum. Mor ve Ötesi 3 tane daha yeni şarkı yapmış olur. Biz de dinleriz, ne güzel

Sana böyle bir teklif gelse kabul eder misin?

Şu an ederim ya da edemem diyemem. Alt başlıklarını çok iyi değerlendirmek gerekir bence. Sertap Erener başarılı olduğu yıl, basın danışmanıyla ülke ülke dolaştı ve çok iyi tanıtım yaptı. Onun bir bütçesi vardı. Çok güzel bir şarkı yapabilirsiniz ama bu şarkının Türk televizyonlarında iki kez dönmesiyle, başarı kazanmak çok zor. Şarkıların yarışması da ne kadar doğru? Bu da tartışılır tabii.

Pek çok müzisyen, deli gibi reyting yapan dizilerde rol alıyorlar. Sana hiç dizi ya da film teklifi gelmiyor mu?

İki tane film,pek çok da dizi teklifi geldi.Film diziden farklı bir şey gerçekten ama o projeler bana uygun değildi. Birincisi,öyle bir yeteneğim olmadığını düşünüyorum. Bu yüzden beni tanıyan, arkadaşım olan bir yönetmen olmalı ki, beni oynatsın. Yoksa boşu boşuna kendimi rezil etmeye gerek yok. İkincisi de işin iyi bir iş olması lazım. Şener Şen'le Türkan Şoray'ın oynadığı "İkinci Bahar"gibi bir diziye teklif alsam, hiç düşünmem tabii

En son sorumuz biraz kazık! Aşk var mı aşk?

Yok! Olsa da var demem zaten

Biliyoruz da biz yine bir atış yapalım dedik, belki denk gelir diye

Karavana oldu.

Hiç yorum yok: